Var dag är en dag att fira

8 augusti och solen börjar värma.
Idag med de sociala medier som finns, har det helt plötsligt blivit enkelt att skicka en liten födelsedagshälsning till nära och kära. På Facebook ser man veckans födelsedagsbarn och vips, går det iväg en kram.
Jag tycker det är jättebra!
Det finns de människor som har en förmåga att alltid vända på det positiva, att utgå från att det alltid finns något skäl bakom vänliga handlingar, lite som "Jaha, det var ju snällt sagt, vill hen låna pengar?" Eller som jag har berört tidigare förväxlar generositet med självhävdelse, att alla mina handlingar gör jag, för att få något tillbaks.
Vad jobbigt det måste vara!
 
Att blogga och använda Facebook är för mig en glädjekälla, som jag har frihet att hantera precis som jag vill.
Precis som det för andra kan upplevas som att utlämna sig själva, och det får stå för dem.
 
Nu ska jag fylla dagen med både arbete och nöje, eftersom gränsen dem emellan är väldigt suddig.
 
Ha en fin dag allihop!
Kram
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0