Välkommen Stjärntvillingen min

Idag kommer min fina systerson med tre av sina fyra barn hit.
Trots hjärntumör och mycket annan smärta i livet, har han sprungit Midnattsloppet och Maraton ( även om han fick bryta efter 1.5 mil) och nu på lördag är det dags för Midnattsloppet igen! Dessutom alltid positiv, omtänksam och kärleksfull.

Det finns en mening som lyder, Gud ger det som man klarar av och det tror jag är sant.
För vissa människor är förlusten av en hamster, en föråldrad mormor eller skilsmässa det värsta som hänt i sitt liv.

För en annan kan livet ha kantats av misshandel, mord, sjukdom, kidnappning, tortyr eller det värsta, förlust av ett barn, och de står fortfarande upp.

Det går inte att jämföra någons smärta med någon annans.
Min smärta är min och din är din och oavsett dignitet i "hemskhet" är den lika stark för oss båda.

Förringa aldrig någon medmänniskas smärta. Personen som är förkrossad över sin ensamhet kanske är, just då, lika ledsen som den vars mor precis avlidit.

Gemensamt för oss alla är dock grunden till läkning.
Kärlek, kärlek och än mer kärlek!!!
Svårt men sant är orden
"Älska mig mest då jag minst förtjänar det, för det är då jag mest behöver det"

Ha en fin och kärleksfull dag och försök att ge kärlek och glädje till de runt omkring dig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0