Slott och koja

Helgen har gått i Adelns tecken.
Vingslag av forna tiders grevar och baroner, men även av trädgårdsfolk och annat gårdsfolk har susat över mitt huvud.
Fredagen gick åt till att skapa blomsterarrangemang och stillében i många av slottets rum inför lördagen då den stora invigningsfesten skulle gå av stapeln.
Så kom lördagen och prinsessan Christina med mannen Thord klippte av bandet, prick 11.
Guidningen i slottets park och trädgårdar skulle starta kl.12 och solen sken. Med en första grupp på nästan 40 intresserade insåg jag att de 25-30 minuter jag hade på mig att gå runt, knappt skulle vara tillräckligt så jag tog sats.
Välkomna till Bogesunds slottspark!
 
Sedan gick dagen snabbt som attan och många skratt, möten och nya kunskaper blandades med varandra.
Hemkommen till min lilla koja slog det mig.
Det är verkligen så, att jag lär mig något nytt varje dag, att främlingar är vänner jag ännu ej lärt känna och att ett gott skratt förlänger livet!
 
Ha en fin, glädjerik och vacker dag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0