Sensommarbikt

I morse var det sensommar, definitivt!
Jag riktigt kände hur skolstarten låg i luften!
Minns ni känslan, av att allt är nytt, nu börjar det igen, och förväntningen över vad som komma skall?

Kanske sommaren tom har fungerat som en bikt, tio Ave Maria, tio bad i havet och vips är vi rena!
Gårdagen är ett minne blott!

Men för några kanske sommaren bara är en andningspaus eller själslig återhämtning?

Så många barn och vuxna upplever starkt att de står utanför, att de inte får vara med. Ja jag pratar om mobbning.
För dem innebär varje dag att få uppleva lugn, slippa glåpord och slag, slippa lida.

Jag önskar att alla ni som lider och även ni som åsamkar andras lidande ser chansen att ta emot sommarens bikt, att från dagens datum möta framtiden ren!

Kram på er alla människobarn



Kommentarer
Agneta Rosenlund

Försöker klippa in detta i min blogg på Skolresor till Stockholm, som en "gästblogg". Så klokt och bra skrivet.

2012-08-24 @ 20:51:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0