Min finaste Anna

Av respekt för nära och kära lägger jag aldrig ut bilder på fb eller här utan att be om tillåtelse först.
Men eftersom Annas bilder finns i hennes profil lånar jag dem, bara idag.

För tjugofyra år sedan föddes min älskade dotter Anna. 53 cm lång och 3800 gr tung.
Ett oerhört vackert flickebarn född i lejonets tecken som beskrivs som stolta, envisa och rättvisa, de är inte för inte djungelns kungar och drottningar.

Och det ska gudarna veta att det stämmer!
Annas enorma empati och intelligens har bidragit till att hon jobbat som volontär i Sydamerika, ordnat ett manifest och fest i Rinkeby folkets hus för papperslösa flyktingar( dit hundratals kom) samt mig veterligen sällan gått förbi en försäljare av Situation Stockholm, utan att köpa ett exemplar.
Jag är så stolt!

Stolt att hon blivit den fantastiska människa hon blivit.
En ung kvinna som är modig, klok och tar ansvar för sitt liv. En ung kvinna som ser längre än bara till ytligheter som mode och smink.
En kulturell, konstnärlig och rolig själ.
En målmedveten kvinna som snart kommer bli en fantastisk läkare.
En medmänniska av stora mått!

Jag är så stolt att ha dig som dotter Anna!
Grattis på födelsedagen Tullemaja min
Älskar dig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0