Läsa, läsa

Sitter och jobbar i den sena kvällningen.
Läser och begrundar om Bogesunds slott där jag ska guida i trädgården.
Ju mer jag läser desto mer lär jag mig, vilket spännande slott, vilka människoöden!
det slår mig att precis så är det, människor, växter, och kultur i alla former är verkligen mitt liv!
Regnet knattrar på taket, hemtrevligt och samtidigt sövande.
 
Orientalisk bok, flikbladig bok, blodbok...ja en väldigt massa böcker som växer i parken där:)
 
Kommer på mig själv att just nu fungerar bloggskrivandet som en flykt, ett andrum från inlärandet.
Så har det alltid varit för mig, att när jag har projekt som måste bli färdiga tar jag en liten paus då och då.
Minns min granne Irene som ropade till mig (då jag var ute och klippte gräsmattan mitt på dagen) "Har du mycket att göra, Ulla?" Och så var det förstås.
 
Per Brahe d y, Nils Albrekt von Lantingshausen von Höpken, Clothilde von Bosanyi, ja många är namnen på de personer som finns i Bogusunds historia.
 
Färdigpausat!
Sov gott alla fina!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0