Godmorgon, godmorgon!!!

Morgonstund har guld i mund!

Jag har en hjärna som är skarpast mellan 7 och 12, sedan börjar den så sakteliga varva ner. Har haft ett samtal på morgonen gällande rutiner, hur varierande det kan vara för olika personer.

För vissa måste saker ske i rätt ordning, annars kan hela dagen bli förstörd, för mig är det tvärtom. När klockan ringer öppnas ögonlocken, blink och minuten efter stiger jag upp. Duschar och sätter mig till bords.            Frukosten får gärna variera, men jag har svårt för söta saker på morgonen som marmelad, fruktyoughurt och sånt. Däremot äter jag mer än gärna gårdagens middagsrester, en god Janssons frestelse eller några Sushibitar, mums! Men oftast blir det Ägg och Musli med Yoghurt....eller smörgås....eller ett grillspettt från festen innan....

Minns ni förresten några andra som var pigga på morgonen? Sigges frukostklubb!                                   Varsågoda att starta dagen!

God morgon, God morgon, Hör fåglar sjunga glatt,
god morgon, god morgon i kör!

God morgon, God morgon, Kom du hem sent i natt?
God morgon, förlåt om vi stör!

Innan vi går ut till dagens jobb och spring och skubb,
sjunger vi en liten sång i våran Frukostklubb.

God morgon, God morgon, Etern skall bära fram
en hälsning: God morgon på dej.

Önskar alla ni fina människor en alldeles speciell dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0