Vän i viken

Vad vore livet utan vänskap.

Frusen, lortig(nåja) och med bilen full med smutstvätt ger jag mig in mot staden. Har tänkt åka till min syster i Sundbyberg för att tvätta kläder och duscha eftersom strömmen ännu på kvällen inte hade kommit tillbaka.
På väg till förorten ringer jag Anette som genast föreslår "men sov hos mig!". Sagt och gjort styr jag bilen till Solna och tillbringar en (som alltid) trevlig kväll hos min kära vän.

Blir serverad vin, tar ett bad och lotsas in i gästrummet där den nybäddade sängen väntar. Och det här är inte första gången kan jag tala om!

Den generositet och gästvänlighet jag möter av mina älskade, älskade vänner är en obetalbar gåva. Jag känner mig alltid välkommen att få njuta av 2000 talets moderniteter inom hus och hem.
Det är lätt att ta saker som varmt vatten, dusch, tvättmaskin och vattenklosett (vilket vackert ord egentligen) för givet, ja jag vet.

I många år hade jag såväl jacuzzi som stor pool i trädgården och njöt i fulla drag av detta.
Nu har jag borrad brunn med källvatten och en insjö några minuters gångväg från huset och njuter av det.
Allt har sin tid!

Så nu vill jag tacka er mina fina vänner, ingen nämnd och ingen glömd, för den kärlek ni visar!
Det känns nästan överflödigt att tala om att ni är lika välkomna till mig, för det vet ni redan.

Sov gott alla människobarn!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0