Vad häftigt!!!!

Jag har vaknat upp till ytterligare en dag då solen skiner. Tänk vad det gör en glad!
Ska snart åka iväg till en kund som förväntansfullt vill få hjälp att få sin trädgård fin. Oftast vet människor vad de har för önskemål och drömmar om sin trädgård, men dom sitter som små ungar i öppningen till holken, rädda att ta steget fullt ut. Då kan det räcka att jag kommer dit och bekräftar dem i deras tankar. "Ja det blir jättefint, men vi kanske måste titta lite på växtval så att allt inte fryser bort" och så sparkar jag ut dom ur boet.

Hos en annan kund får jag uppdraget att göra allt.
Planera, designa, ta kontakt med anläggare och andra hantverkare, för att sedan öppna grinden i holken och säga varsågod stig in i ert paradis!
Det är sån heder att få förtroendet det innebär, att släppas in i främmande personers hem. Jag är alltid noga med att poängtera "Det är ni som bor här, inte jag"
Den största vinsten med arbetet jag har är glädjen att möta nya människor/ vänner.
Oavsett om det gäller trädgård, konst, kurser, musik eller annat är detta drivkraften som berikar mitt liv.

Det är därför jag gärna delar med mig

Ha en fin dag alla kära vänner, både er jag redan träffat och er jag ser fram mot att träffa!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0