Tracking

Har idag verkligen fått känna mina samegener komma fram.
Som de flesta vet är indianer och samer naturfolk båda två.

Under en heldag i skogarna kring Hellasgården har jag och äldste sonen, fått lära oss grunderna i att spåra.
Med Sveriges bästa tracker som lärare och guide, blev dagen lärorik och intressant.
Efter många år som polis fick Conny Andersson ekonomiska medel av Carin Götblad för att utbilda sig hos indianerna i tracking. En kunskap han fick användning av i det omtalade sk. Helikopterrånet.
Med glädje, kunskap och generositet fick jag idag glänta på dörren till denna spännande värld.

Gå foxwalk, lyssna in omgivningen med ögonen förbundna, känna skillnaden på doften av orörd mark och beträden, följa spår med fingertopparna och mycket annat är sånt jag provat på i dag. Vilken häftig känsla att lära sig läsa av naturen!

Trötta men nöjda kom vi hem, och då väntade födelsedagsfirande!
Jag hade redan i går gjort Tjälknöl på en hjortstek och en lammstek, och under dagen hade mina älskade systrar gjort sallad och tårta, så det var bara att sätta sig ner och äta.
Nu har gästerna gått och jag känner mig nöjd och belåten på alla sätt.

Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser mina fina barn, min fina exman, mina fina systrar med familjer.

Nu ska jag snart upp i skogen och ta en riktig het bastu, med en kall öl till.

Tack livet



Kommentarer
Agneta

Som man bäddar får man ligga och det verkar som du bäddat riktigt mysigt. En bastu på det ... Kan det bli bättre?

2012-04-21 @ 21:41:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0