Tack för denna gången

Mörbultad och ruskigt trött avslutar jag helgens äventyr i Västergötland. Två intensiva dagar med fågelskådning från morgon till kväll. Sol men kalla vindar.
Hade en diskussion med en av ornitologerna om syftet att vara där, vilket var helt olika.
Han beskrev med stor passion känslan av att spänt ligga i skogsbrynet, i väntan på orrarna. Med starka färger beskrev han fåglarnas, vackra utseende, kämparglöd och strid. Han var mycket målande i sin beskrivning. När jag berättade för honom att det här, är en av de upplevelser jag vill hinna med i livet. Att jag har en inre lista över dessa, jag tror han förstod.
För drygt ett år sedan var jag i Jokkmokk och gick workshops i jojk, handlade på marknaden, åt kaffeost och besökte ishotellet i Jukkasjärvi. Det var också en dröm, jag ville uppfylls!

Ligger i soffan och halvsover men kan ändå formulera ytterligare drömmar jag vill förverkliga, stora som små.
Faktum är att i morgon ska jag uppfylla ytterligare en dröm, återkommer!

NattiNatti mina fina vänner



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0