Tack älskade Bino!

Tänk vad roligt vi har haft Bino som har målat tavlan, och jag.

Nu är det 27 år sedan som hon kom intravandes i min ateljé på Dalagatan i Stockholm.
Där designade jag kläder och smycken till många av våra mest älskade artister, och Bino kom som en positiv, kreativ hjälpande hand.
Många nätter har vi suttit och stansat strass, pärlor och målat med läder och textilfärg. Mycket har vi skrattat!

Ett vansinnigt men även vansinnigt roligt jobb var att designa och tillverka kläderna till Jerka, Jerry Williams. Speciellt tre Mc jackor av skinn med tusentals broderade pärlor minns jag väl. En motorcykel, ett vattenfall och en spindel, ett motiv på varje jacka. Ja det var väldigt mycket då kan jag säga....

Sedan följde utställningar, happenings
och event.
Utställningar i Gamla stan, Tekniska museet( vi slog faktiskt deras besöksrekord med vår telefon utställning!) konst i Kungsträdgården, kroppsmålning m.m
Ja, vi har haft det så galet roligt under dessa år, och det fortsätter, senast med Absolut glädje.
En dag då de som vill får uppleva glädjen i att skapa, på olika sätt.
Ni är välkomna allihop vid de tillfällena som presenteras på Fb, det är bara att skicka vänförfrågan.

Och igår, när jag fick tavlan av Bino så känner jag att cirkeln liksom är sluten.
Bino har fått med allt det som jag tycker är viktigt i livet, allt det jag älskar!
Så här förklarade hon i går:
Sebastian, Anna och Magnus, mina barn är viktigast i livet för mig.
Vi befinner oss alla fyra i en restaurang med bar för att visa att jag älskar att njuta av god mat och dryck. Musiken och dansen som är så oerhört viktig för mig, finns med i känslan.
Blommorna representerar min kärlek till det som växer och löjtnantshjärtat visar min kärlek till kärleken och lusten.

Tack fina Bino för tavlan, alla roliga minnen vi haft och alla kommande, roliga projekt vi har framför oss!!!!

Kram på er alla!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0