Söndagsluft i lungorna

Visst är det något speciellt med luften nu.
Visst innehåller den mycket pollen som är besvärligt för många, men den känns samtidigt.....grön, vitaminfylld.
När jag kom ut på morgonen och andades in var det påtagligt. Prosit!

Har ätit en lång frukost och njutit av tystnaden och blommorna som jag arrangerade i går. För mig är det både en lyx och nödvändighet att ha färska, fina buketter omkring mig.
De fungerar liksom preventivt, jag blir på gott humör och känner mig lycklig!

Likadant är det men rena lakan av hög kvalitet, vilken vardagslyx. Ännu större lyx är om dessa har fått torka utomhus och fått den där speciella doften, ni vet.
Som läget är nu har jag ingen tvättmaskin, utan åker iväg till släkt och vänner och tvättar, och det går bra, jag har ju ett litet hushåll:)
Men där tumlas kläderna eller torkar i torkskåp och då är de torra när jag kommer hem.

Det är därför jag längtar efter en tvättmaskin, för att få lyxen att känna doften.

Ha en fortsatt fin söndag!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0