Så kan det gå

Nu har det varit strömavbrott sedan i natt, börjar bli van.
Jag har fått mycket och ingenting gjort, beroende på hur man ser på saken.

Eftersom jag varit på mässan så mycket de senaste dagarna, hade jag vikt dagen till att göra färdigt en ritning åt en kund samt göra tråkigheter som tillhör vuxenlivet. Betala räkningar, skriva fakturor, städa osv. och då försvinner eletriciteten och med den förutsättningen för att göra ovanstående.
Ingen dator= inga fakturor, inget vatten (pumpen är eldriven), ingen städning, ingen värme= inget ritjobb, så jag får ingenting gjort av det som var planerat.

Men i stället har jag krupit ner i soffan iklädd fårskinnspäls, under duntäcket, och äntligen börjat öva på munspelet, kan nästan "Tryggare kan ingen vara", Läst om Mäster grå och andra möten med naturens väsen och vilat några timmar.
Nu ska jag ta en laxsmörgås och ett glas vitt vin, lagom tempererat 13 grader och läsa Edith Södergrans samlade dikter.
Sämre kan man ha det!

Så kan det gå när livet i sig har andra planer!

Kram allihop



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0