Mot Blåkulla

En alldeles vanlig arbetsdag....

Planterade påskfat och plockade in påskliljor som alltid gör mig lika glad.
Sen på med kläder, smink och förkläde för att förvandlas till påsk kärring, kommer aldrig att bli för gammal.
Skillnaden är att jag och mina andra påsk kärringar GER godis i stället för att få, vilket faktiskt både är roligare och nyttigare.

Sedan bilen till Solsidan för att träffa en kund.
Fick förklara att orsaken till att jag såg ut som en slafsigt, avsminkad Dregen, faktiskt berodde på att jag varit påsk kärring innan jag kom till dem.

Det slog mig först i bilen därifrån, att det kanske inte var lika självklart för dem, som för mig:)

När jag kom hem la jag lite bolmört och spikklubba på spisen, andades in och.....wow!.....nu bär det iväg till Blåkulla för att dansa rompa mot rompa med hon håle själv!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0