J...a, fina rådjur !!!!!!!!

Ja, då var det dags igen!

Vaknade upp till en ny härlig dag och traskar ner till stugan för att fricka kaffe.
Vad möter mig? Jo, total vandalisering!

"Någon" har tagit sig in på terrassen och fullständigt löpt amok bland mina planteringar.
Överallt ligger rester av penseer och sälg. Tulpanerna är på sina ställen nertuggade till marken och jord har kastats runt omkring. "Någon" har helt enkelt blivit galen!

Tror jag....tills jag i ögonvrån ser rådjursfamiljen med bocken i spetsen, nonchalant tuggandes på något samtidigt som han stirrar på mig.
Jag kan riktigt höra hur han triumferande väser i mungipan, "ett noll till mig", och att detta är hämnden för att jag satt upp ett två meter högt rådjursstängsel runt mina grönsaksodlingar.

Jag stirrar tillbaks och viskar med hes röst "Det här är bara början, din förbannade jättebambi"!

Ha en fin dag mina kära vänner!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0