Ibland känner man sig liten....

I dag har jag vandrat fram och tillbaks i långa gångar på trädgårdsmässan.
Fick helt plötsligt en inre syn av att vi var myror som sprang omkring i givna vägar, bland labyrinterna, i stacken.
Det är i för sig inte första gången jag får liknelser som denna.
Sträckan från Åhlens City ner till perrongen på blå linjen mot Akalla och Husby, ger mig samma syn.
Likt dresserade råttor går vi snabbt och effektivt efter varandra mot ett givet mål. Självklart håller de som är lite långsamma, åt höger, så är de outtalade reglerna.
Det är vid dessa tillfällen jag kan känna mig liten, som Astrid Lindgren sa, bara en liten lort eller en liten fjärt.

Titta på fotot, de små människorna i allehanda situationer, visst är dom söta?

Nu ska den här lilla fjärten gå lägga sig, är såååå trött!!!
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0