Glad påsk!

Glad påsk allihop!

Jag tycker att påsken egentligen är en mer avslappnad och trevlig helg än julhelgen.
Inte bara det att vi får fler lediga dagar på rad, eftersom helgen alltid startas med skärtorsdag. Utan också för att kraven och förberedelserna är färre. Ingen hets att köpa julklappar, fixa gran och ta fram elektriska stakar.
Visst är det mysigt med jul, begreppet att kura skymning passar verkligen bra, och maten är smarrig, älskar julbordet!
Men påsken.....ljusgrön, nyvaken, skir, kvittrande och framförallt ljus.

Detta underbara ljus som väcker själen till liv, som tinar vår själ och gör oss så mottagliga för kärlek.
Både att ge och få.

Runt omkring oss vandrar par, hand i hand, som om de vore fastvuxna.
Förälskade par stannar upp, kysser varandra länge och passionerat, helt omedvetna om att det finns människor omkring dem.
Katterna jamar och fåglarna kvittrar, det är verkligen motsatsen till att kura skymning.

Glädjen att ge en gåva, ett påskägg känns inte på något sätt som en belastning. Jag tror inte att många springer från butik till butik i jakten på det rätts påskägget, utan här handlar det om känslan att ge.
Själv ger jag påskägg till de mina varje år, trots att alla är vuxna.
Lite godis, en trisslott och mycket kärlek ryms i det färgglada ägget.

Jag fick själv ett ägg som innehöll fin choklad och presentkort på flera biobesök av en god vän, en gång.
Jag blev så glad att jag log hela dagen.

Faktum är att jag ler nu också och jag ska avslöja en hemlis för er, jag är egentligen 8 år, även om det står 52 i passet!

Önskar er alla, en fin och kärleksfull påsk!

Påskpuss på er allihop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0