Carola lagar god mat....

Carola finns överallt....
och då menar jag inte Carola, sångfågeln utan Carola, kocken.
Har haft en trevlig dag i gott sällskap, med besök på Etnografiska och därefter lunch på Matmekka, Carolas restaurang i museet. En hel vägg i restaurangen är full av inramade utmärkelser och diplom.
Från att ha varit mat tant i yngsta sonens dåvarande skola, Alfa skolan, till att bli tv kändis och ägare av krog på Djurgården kanske steget inte är så långt. Allt handlar om kvalitet!

Kvalitet har det också handlat om i samtalen och mötet med en människa i dag. Samtal om värdet av att vara sann mot sig själv och andra.
Att ge sitt liv en innebörd med kvalitet.
Att våga.

Under den guidade bilturen kring Djurgården berättade mitt sällskap om händelser och minnen som ristats in i hjärtat, det är mod.
Jag delade även minnen med hen.
Ja, jag skriver hen för jag tycker det är bra.
Diskussionerna har gått heta kring ordet i genussammanhang, men vi behöver bara ta båten över till vårt grannland Finland, där är alla hän.

Det är egentligen ointressant om personen är en man eller kvinna.
För mig är känslorna i sann vänskap lika starka som i en kärleksrelation, förutom den erotiska samvaron.

Känner värme och glädje i hjärtat efter dagens fina möte



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0