Blommor, blommor överallt blommor!!!

Nu är trädgårdsmässan i gång och överallt, fullt med folk!
Det är fascinerande att se hur mycket olika prylar det finns på mässan. lökar, blommor, verktyg och allt möjligt.

Intervjuades av en tidning som frågade vilka trender som gäller inom trädgård, tänkte efter och svarade, allt!
För så är det 2012, trendigt är inte trendigt, utan att vara personlig, våga skapa sin egen drömmars oas, är helt enkelt trendigt! Fnissar för mig själv eftersom jag alltid gjort så och aldrig haft tankar på varför.

Så varför kan en självklar sak bli trendig?
Jag har ingen aning, men gissar på att det för många, är läskigt att gå sin egen väg, att inte följa massan. Det kanske då det behövs en trend, genom att göra som man vill, blir man trendig? Hänger ni med?

Det krävs trots allt mod om inte annat lite vanlig, sund självkänsla, för att våga säga "Nej, det där tycker inte jag är snyggt, jag gillar det här i stället"
Det blir ju väldigt tokigt om man hela tiden försöker tycka som andra. tänker på meningen
"Tusen flugor kan inte ha fel, skit är gott"
Hade en gång en kund som frågade mig om han kunde ha en staty av sig själv i trädgården, och jag svarade Självklart, det är du som bor där!

Så gott folk, vill ni ha en trädgård som ser ut som Liseberg eller Saharas öken, skaffa det!

Kram på er alla




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0