Att leva som man lär

Dagen har bubblat av kärlek, glädje och kreativitet.

Startade med att gå runt på tomten och konstatera att nu kommer våren!
Ska börja avhärda fröplantorna, förbereda jorden och fixa bevattningen.

Satt sedan i en fruktansvärd bilkö till stan och blev en smula försenad till Vårfesten.
Korvgrillning, gitarrmusik, frösådd, afrikansk trumma, genomgång av själens sådda fröer, kaffe, bakelser, sång, glädje, planering........

Sedan iväg för att hålla föredrag om Etik och bemötande för personal som arbetar inom vården.
Det är alltid spännande att möta nya människor och försöka förmedla viktiga saker.
Ämnet berör dessutom alla oss människor och jag återkommer alltid till tesen, att leva som man lär, att vara ärlig mot sig själv och andra.

Avslutade kvällen med välgörande samtal, fyllda av värme och närhet.
Älskar mina barn, älskar mina vänner!

Ska gå lägga mig så att jag vaknar utvilad, det kommer behövas!
I morgon väntar en ny spännande dag med utflykt i skärgården och releasefest efter det.
Sov gott alla människobarn!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0