Amerikanare check!!!

Vilka underbara vårdagar.
På alla sätt och vis märker man att människor nu insett att vintern är ett minne blott.

I busskurerna sitter de väntande resenärerna med ansiktena vända mot solen, förälskade par går tätt omslingrade och motorcyklarna har fått komma ut ur sitt vinteride.

Jag har aldrig varit intresserad av bilar och finner ingen njutning i att åka fort. Däremot är jag en jäkel på andra fordon som moped och traktorer, det är kul!
Har en Crescent 59 (samma årgång som jag) vilken jag använt flitigt genom åren. Som fjärde dottern på rad föll det sig ganska naturligt att följa med pappa när han mekade.

Trots detta har jag haft en sak på min önskelista, den jag bockar av upplevelser på, och det är att åka raggarbil. Var på vippen att köpa en men insåg att problemen det skulle medföra, men framför allt ur miljösynpunkt, oj vad dom drar bränsle.

Döm om min förvåning när en nyfunnen god vän till mig kommer och hämtar mig i sin Amerikanare, visserligen inte en 50 tals modell utan en modern.
Jag och bilmärken.......visste inte ens att Corvette var ett Amerikanskt bilmärke, det låter ju Italienskt.

Och jag måste erkänna att det var kul!!
Brrrmmmm.....ett häftigt ljud och vinden i håret, kände mig nästan som någon av Thelma och Louise.

Så nu kan jag bocka av det, även om det blir fler turer.
Ja, livet är verkligen en överraskning och ett kontrasternas cirkus.
Nu står jag här med jord under naglarna, växthuset halvmonterat och har plockat bort min första fästing

Kram på er alla



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0