Gott nytt år🌟

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så vaknar vi upp till ett nytt år, en del som pigga mörtar, andra (likt mig själv) som gammelgäddan i vassen halvsovande med ena ögat öppet för eventuella överraskningar.
Nej, det är ingen dålig liknelse för gårdagen hann övergå till tidig morgon efter en start på året som nog kan liknas för den epoken, hundra år tidigare "Det glada 20 talet"och för gamla gäddor tar ett nyårsfirande på krafterna då man efter fantastiskt god middag, 12 slaget på Skansen och spontanbesök på lokal med rock’n’roll och dans kommer hem vid halv 5 snåret
Queen Elisabeth är nog inte ensam att se tillbaks på 2019. Jag tror vi alla på ett eller annat sätt summerat året som gick och för mig var det paradoxalt både sorgen och glädjens år. Stor sorg efter att min syster Lena dog efter 35 dagars diagnos av den Jävla cancern. Glädje att 4 nya familjemedlemmar sett dagens ljus, Alba, Maja, Sixten och Ronja.
2019 innebar även en utveckling och kunskapsförkovran på såväl personligt som yrkesmässigt plan, något som jag förhoppningsvis kommer att ha glädje och nytta av under kommande år, ja testen av mitt liv. Kunskap kan aldrig tas i från oss!
Det nya årtiondet hoppas jag även ge större utrymme för det mänskliga mötet, i riktiga livet. Visst fyller sms och sociala medier sitt syfte att få kontakt med varandra och dela med sig av det vi upplever, men det är trots allt en kommunikation utan dofter, skiftningar som rörelse, energi då själar möts samt den viktiga beröringen. En vänlig hand på axeln, fötterna som möts under bordet och andetagens vindpust från dem vi älskar.
Nu ska gammelgäddan snart dricka årets första kopp kaffe, lyssna på musik som det inte går att vara utan och möta årets första dag. 
Önskar oss alla ett kreativt och kärleksfullt 2020 med fler mänskliga möten!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0