đŸ„đŸŒżđŸ„

Annandag pĂ„sk, den sista dagen av pĂ„sken och summerar jag helgen har den varit vĂ€ldigt fin pĂ„ mĂ„nga sĂ€tt. 
Eftersom jag fyllde 60 pÄ pÄskafton bokade jag bord pÄ DjurgÄrdsbrunns vÀrdshus med dem jag Àlskar mest. Solen gassade och vi som Ät var mellan 2 mÄnader och 70 Är

Ägg, lax, olika sillar, köttbullar och en massa andra godsaker fyllde vĂ„ra tallrikar. Undantaget var lilla Alba som hade sitt eget smörgĂ„sbord i form av sin mamma Annas goda tuttar. Ja, vi frossade och njöt allihop.
Efter kaffe med pĂ„sktĂ„rta och annat gott gick vi ner till kanalen och betraktade glada sjöfarare som Ă€ntligen kunde premiĂ€rköra sina bĂ„tar och jag riktigt hörde hur Bellman sjöng 
" Solen glimmar blank och trind, Vattnet likt en spegel"
Vi satte oss  i grĂ€set nedanför Villa Solbacken och vem vet, kanske Carl Philip och hans Sophia (genom fönstret pĂ„ Villa Solbacken) sĂ„g pĂ„ nĂ€r Vida storögt tittade pĂ„ de regnbĂ„gsfĂ€rgade sĂ„pbubblorna som mamma Denise blĂ„ste.
Magnus instruerade bĂ„de sin Sebastian och mig, hur man hanterar en av de alla batteridrivna sparkcyklar som finns överallt i stan att hyra och det var kul, absolut inte sista gĂ„ngen! 
Syster Inger sĂ„g lyckligare ut Ă€n pĂ„ lĂ€nge nĂ€r hon satt pĂ„ sin rollator med en cigarett i sin ena hand samtidigt som Vida försökte knuffa henne framĂ„t.
Att fĂ„ se mina barn med respektive, barnbarn, syster och Roffe skratta, prata och umgĂ„s med varandra var den finaste present jag kunde fĂ„!
Och Ă€nglasyster Lena var med hela tiden,  för kanske Ă€r det sĂ„ att hon och andra kĂ€ra som har lĂ€mnar oss, pĂ„ nĂ„got sĂ€tt ger Ă€n mer motivation att ta vara pĂ„ livet. Att vi som fĂ„r vara kvar en stund till liksom har "skyldighet" att  leva Ă€ven för dem, att vi verkligen tar tillvara pĂ„ livet medan det pĂ„gĂ„r.
NĂ€r vi skildes mĂ€tta i kropp och sjĂ€l, promenerade jag och Roffe lĂ€ngs vattnet med KungstrĂ€dgĂ„rden som mĂ„l. Det var en av de vackraste promenader jag gĂ„tt och överallt lĂ„g mĂ€nniskor i grĂ€set och njöt av solen.
VĂ€l framme stod körsbĂ€rstrĂ€den i blom och likt en 4 timmar lĂ„ng förestĂ€llning med parken som scen, fick vi betrakta mĂ€nniskor och djur, samtala om livet och trĂ€ffa kĂ€ra vĂ€nner som ocksĂ„ kommit för att beundra blomningen.
En pĂ„skhelg att bĂ€ra i hjĂ€rtat❀
  (null)

(null)

(null)





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0