Söndag🌿

Vilken underbar söndag med promenad genom gamla stan i solskenet fram till fotografiska.
Där sammanstrålade jag med två av mina fina barn och blev bjuden på brunch med efterföljande besök på museet. Vilken livskvalitet att i fyra timmar få umgås med så kloka och roliga människor som de vuxit fram att bli. Att alla tre inte kunde följa med hade sin naturliga förklaring, mitt första barnbarn kan komma närsomhelst! Vilken gåva det kommer bli! Det slår nog alla upplevelser hittills, att se sina gener leva vidare i en ny liten individ, att få dela en ny människas liv och förhoppningsvis bli en viktig del av dess liv.
Tyvärr dog mina föräldrar alldeles för tidigt, men de ringde ofta och frågade om vi inte kunde titta förbi med barnen för de längtade så efter dem.
Precis så vill jag ha det, nära kontakt både själsligen och fysiskt, finnas till hands, göra roliga saker, gå på Skansen och gröna Lund och resa tillsammans. 
Åka med barn och barnbarn till fjällen och stränder, till städer och fjäll, ja massa roliga upplevelser tillsammans för att knyta band som ger minnen.
Det är en härlig tid som väntar och jag är lycklig och glad att fått ynnesten att vara frisk och förhoppningsvis ha ork att göra en massa roligheter.
För jag är realist och vet att det kommer en tid då jag inte kommer orka annat än att sitta på en strand, ligga vid en pool eller under parasollet på ett café och se andra spela fotboll eller umgås med sina barnbarn.
Nu öppnar jag fönstret och känner den friska, svala luften sippra in genom springan i fönstret och ler av tacksamhet för att livet är gott🌿
Sov gott allihop ( med undantag av en enda person som är ond rakt igenom)
♥️ (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0