Måndagsbestyr🌿

Måndag och för mig den första riktiga jobbdagen på året. Det är mycket pappersjobb som ska göras och det är verkligen det tråkigaste jag vet. Sedan spelar det ingen roll om det är växtlistor, offerter eller fakturering, det är sååå tråkigt! Nu har jag dock varit egen företagare i många år och vet att disciplinen måste finnas, för jag har ju ingen som betalar min lön om jag inte drar in pengar. 
Jag kan villigt erkänna att ibland har jag känt att det är lika bra att bli anställd och bara gå till jobbet, göra det man ska och sen gå hem. Rätt skönt egentligen!
Men å andra sidan har jag jobbat sedan jag var 13 år på helgerna samtidigt som jag pluggat. 
Jag vet inte om det enbart är positivt att så starkt känna driften att klara sig själv, att inte vara beroende sv andra. Att betala hälften, inte vara skyldig någon, göra rätt för mig är värden som jag fått sedan liten.
Därför ser jag med förvåning hur relationer mellan vuxna kan bygga på en partners "vilja" att betala för det kan bli en känsla av beroende.
Jag vet en person som jobbade med dysfunktionella relationer som starkt poängterade att aldrig låta någon annan betala kirurgiska ingrepp som tatueringar, bröstoperationer och tandimplantat eftersom det kunde leda till katastrofala känslor av att vara ägd av någon. " Jag har betalt dina tänder, dina öron eller bröst och det kommer du för alltid bli påmind om !"
Tänk än värre om personen i ilska vill ha tillbaks "sina" ägodelar! 
Nej, med rak rygg och känslan av stt inte vara skyldig en enda människa någoting kommer jag möta framtiden som faktiskt är just nu.
Nä, nu får jag sätta mig vid datorn igen
🌺


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0