Måndagsmorgon🌺

(null)

Delar en text jag skrev för sex år sedan men som hade kunnat skrivas idag🌺. 


Måndag morgon, igen och jag är glad för det! Vad skulle alternativet vara:)

Slutpratat om Nordiska trädgårdar och slutpratat om mässan.


Nu ska nya frön sås, såväl inom botaniken som i skapandet!


Tomatplantorna kämpar på, potatisen börjar grodda sig och de idéer som jag satte frön till ungefär samtidigt som mina gröna små vänner, börjar så smått gro.

Våren kommer kanske visa lite andra örter som jag är nyfiken på. 

Vissa av dem handlar om poesi, teater, dans, musik, mat och dryck och självklart det gröna! 

Många handlar om roliga föreningar, fruktbara korsbefruktningar inom alla konstformer och kreativa människor emellan. Om kulturen i sig!

Jag ska påminna er igen om att ordet kultur betyder odla. Ni vet bakteriekultur, surdegskultur, teaterkultur osv.


Känner mig så otroligt priviligerad att under livets växande, träffa så många positiva, kreativa och varma människor. Bara under de senaste fyra dagarna har det kastats frön lite överallt, ungefär som när såningsmannen går runt och sår. 

En del av fröna gror direkt medan andra kan behöva kaos eller en kris för att väckas upp ur sin Törnrosasömn. 

Brandnävan är ett sånt exempel, det krävs ju en våldsam skogsbrand för att den ska börja gro.


Och så kanske det är så nu, att brandnävan inom mig har börjat spira så smått?

Vi får se


Önskar er alla en fin  dag!

ullafriberg.blogg.se



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0