Måndag🌿

Efter en helg som varit fylld av arbete och möten med gamla och nya människor, men även biobesök med älskade barn är måndagen välkommen. Efter snart en månads efterdyningar av influensan känns det i kroppen att jag gått på högvarv, så måndagen blir en kontorsdag. 
I vanliga fall är administrativt arbete verkligen inte något jag längtar efter men idag passar det nog bra.
Känslan av vår kom även den starkt i går och jag såg min första tussilago. Under en period i livet hade årstiderna inte lika stor betydelse flr mig som det har blivit nu. Alla har sin charm men våren är nog favorit med förväntan och glädje i luften. Även de andra årstiderna har var och en sin gåva.
Min tanke inför framtiden är att tillbringa ett par månader eller kanske sex veckor i södra medelhavet och sedan upptäcka Sverige. Längtar verkligen att resa runt till ställen jag aldrig varit och på och skapa nya minnen. 
När det gäller vintern vill jag vara så pass nära att jag kan åka hem en vecka och hälsa på barn och barnbarn för det är ett äventyr jag inte vill missa. Sommaren pratar sitt självklara språk, då finns inget vackrare än Sverige och jag har aldrig förstått att man vill åka utomlands då.
Tur att vi är olika!
Nu blir det kaffe och god smörgås.🌿🌿🌿


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0