Nyskördade gullungar

Vilken rikedom att plocka tomaterna som mognat, både de som fortfarande är kvar på friland och de som fått eftermogna på gardinstången och än är det många kvar. I år har jag odlat fyra sorter med olika utseende och viss skillnad i smak. Jag har haft dem i sallader, gjort tomatsås, skivat dem med mozzarella men oftast, bara ätit dem i förbifarten vilket känns som höjden av lyx. En näve med småttingar, eller en enda stor som fyller hela munnen med en söt, aromatisk smak.

Och tänk att alla plantor utom två har jag dragit upp från frön, 60 plantor för en dryg hundralapp, det är häftigt!
Nu håller jag tummarna för att det blir en brittsommar så att skörden kan fortsätta. Det är faktiskt otroligt häftigt med alla tomatpåsar i frysen och burkar med äppelmos i kylen som är helt utan gifter.
Nu sitter jag på tåget och tittar ner på mina sandalprydda fötter och det slår mig att mina tånaglar har samma färg som några av tomaterna har och det gör mig glad🌺



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0