6 maj en dag att minnas❤

Lördagsmorgonen känns varm och förväntansfull. När jag tittar på fingrarna som skriver är det ett par arbetande händer jag ser. Korta naglar, sprickor, valkar i händerna och trots dusch efter arbetsdagens slut, sorgkanter under naglarna. 

Men det är fel ord, det borde vara glädjekanter för det är en följd av arbete, visserligen hårt, men glädjerikt arbete med jord och växter.
Det heter att man kan inte lära gamla hundar att sitta och det stämmer nog bra utifrån gammeltiken jag är.
När jag planterar och rensar är jag ibland duktig och sätter (åtminstone till en början) på mig handskar, men det känns på något sätt som det blir ett avstånd mellan mig och jorden så de tas av.  
Liknelsen att älska med kondom kan vara en smula ekivok men närheten blir större. Kanske det är därför jag använder handskar oftare när jag är hos kunder än när jag är i min egen täppa?
Hur som helst inser jag att det är nagelborste och manikyr som gäller för idag är det bröllop!
Känner både stolthet och förundran över att vara mamma till ett vuxet barn som gifter sig. 
Tiden går och vi med den, lördagen idag blir till ett minne redan i morgon och så länge det finns kärlek är livet värt att levas.
Önskar mig och dig en fin lördag




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0