Livet

Jag börjar se ett slut på idiotjobbandet. Som egen företagare existerar inte 9-17 dagar 5 dagar i veckan utan det är ständig jour. 

Nu är det inte så att jag klagar på något sätt, det är ju självvalt, men visst känns det när jag kommer hem 17 och sätter i gång med nytt uppdrag strax efter det.allt är inte lönearbete utan arbete för egen del. Jag har gjutit i betong, snickrat, målat och grävt i princip varje dag sedan april och där emellan rest till Tyskland och Skotland. Jobb, jobb, jobb men även kul, kul, kul!
Nu börjar det jag sått ge skörd, jag plockar upp potatis till middagen direkt ur jorden, likaså rädisor, gurka, persilja, jordgubbar och snart börjar tomaterna att mogna.
Jag äter min måltid med andakt och roligt nog kommer någon vän eller någon av ungarna på visit. Det är ju roligare att dela måltiden med någon men samtidigt skönt att äta vad och när jag själv vill. 
Men som jag började, nu ser jag resultatet av mitt slit och det ena föder det andra. Lusten och kreativiteten är tillbaks och stafflit står framme, dragspelet är avdammat och rösten längtar efter att sjunga. Jag har lärt mig mer om livet och tänker njuta av det då länge det pågår🌿🌺🎶😈☕️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0