Godnatt

Att gå på toaletten kan vara en ren njutning och då menar jag inte fysiologiskt utan estetiskt. Om jag skulle sätta poäng på alla de olika toaletter jag varit på, skulle det vara en väldig variation.

Nu är det naturligtvis så att jag inte minns alla , det är en omöjlighet, men  de som av någon anledning sticker ut, positivt eller negativt minns jag.
De med ett enkelt hål grävt direkt i marken ger kanske inte de mest fräschaste minnena, inte heller den i Paris på 70 talet där hundratals kackerlackor rasade ner från taket då man tände lampan.
Lyxiga toaletter hör ofta hemma på tjusiga hotell eller restauranger med klass. Där man torkar händerna på små frottéhanddukar som ligger i prydliga högst och färska, vackra blomsterarrangemang ger besökaren glädje.
Men största njutningen har jag upplevt på utedass. Med dörren på vid gavel och vinden som susar i springorna är tillfredställelsen total.
Då är det gott att leva
Godnatt människobarn, var ni än är❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0