Helgtankar

Att leva livet fullt ut innebär olika saker för olika människor, men återkommande forskning visar just på det faktum, att när människor på sin dödsbädd summerar sitt liv är det samma sak de ångrar. 

Att de inte umgicks mer med nära och kära samt vågade förverkliga sina drömmar. 
Jag vågar påstå att jag har förmågan att leva till 100% utan att låta förmäten. Jag försöker känna smaken i det jag äter, lyssna på det som pågår, fågelkvitter, vindsus och vad den andre har att berätta i samtalet. Den här veckan har verkligen både kropp och själ fått nya minnen och upplevelser.
Inspirerande möten med vänner som  är konstnärer, trädgårdsmästare, mönsterkonstruktörer, racingförare, läkare, arbetssökande, lärare m.m
Alla med intressanta livsöden och levnadshistorier som givit samtal och gjort mig klokare och varmare i hjärtat. 
Gårdagens bussfärd med goda vännen till Waldemarsudde och den avslutande promenaden dit från bussens ändstation, fylldes av samtal om konst, relationer, glädje och sorg. Ryssvikens strandkant var som en målning med vassen som frusits fast i den skira isen som brutits sönder. 
Utställningen med  Miro gav mer tankar och glädje än vad jag trott och inspirationen till att måla väcktes på nytt. Vid NK där spårvagnen stannade kändes stadens puls utan stress där lördagsflanörer som höll om varandra, skrattade och log.
En uppvisning i positiv stress som bara en inbiten stockholmare kan känna, måhända?
Att sedan åka tunnelbana mot platsen där vännerna sedan 30 år väntade, gav tid för att betrakta hur lika men ändå olika vi människor är.
Dessutom en sightseeing genom orter jag aldrig besökt.

Eftermiddagen var som en enda lång, varm kram med god mat och goda viner där summeringen om vad som hänt sedan sist för oss alla, gav skratt och tårar. Skelettet som använts vid undervisning fick symbolisera vänskapen som kommer vara till döden skiljer oss åt.

Sent i nattens timma kom jag på mig själv att le och verkligen känna att jag älskar livet och är tacksam över de roliga, kloka och kärleksfulla människor som har låtit mig bli en del av deras liv❤
Människor som lyssnar och vill bli lyssnade på och som aldrig skulle förnedra, smutsa ner eller förminska mina eller någon annans tankar och idéer som trams, skitsnack eller ointressant
Nu väntar en ny dag med nya möten och upplevelser som ger goda minnen
Önskar mig och dig en fin dag🌻



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0