Fritt översatt


"Jag har tappat tålamodet för vissa saker i livet, 
inte på grund av arrogans, utan helt enkelt för
att jag nått en punkt i mitt liv där jag inte vill 
slösa mer tid på saker som irriterar eller sårar mig.
Jag har inget tålamod för cynism, eller överdriven 
kritik och krav av något slag. 
Jag har förlorat viljan att behaga dem som inte gillar 
mig, älska dem som inte älskar mig och att le mot 
dem som inte ler tillbaka.
Jag vill inte spendera en enda minut på dem som 
ljuger för mig eller försöker manipulera och utnyttja.
Jag har beslutat att inte leva på låtsas längre, finner 
mig inte i hyckleri, oärlighet och billigt beröm.
Jag tolererar inte selektiva lärdom eller akademisk 
arrogans.
Jag trivs bland öppna sinnen.
Jag vill inte bidraga till populistiskt skvaller. 
Jag hatar konflikter och jämförelser. Jag tror på en 
värld av motsatser och det är därför jag undviker 
människor med rigida och oflexibla personligheter.
Jag ogillar bristen på lojalitet och svek. Jag kommer 
inte överens med dem som ständigt kritiserar och 
inte vet hur man ger en komplimang eller ett ord 
av uppmuntran. 
Och jag har inget tålamod längre för alla som inte 
förtjänar mitt tålamod. " -Meryl Streep



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0