Vissa filmer lämnar större avtryck än andra och ibland är det så att det vissa episoder, scener som stannar kvar. När jag tittar ut genom fönstret från dagens arbetsplats där uppdragsgivaren i det här faller har en fantastisk utsikt, får jag minnen från en film som berörde mig djupt, Schindlers list.

Handlingen utspelar sig under andra världskriget och beskriver de fasansfulla händelser som skedde i samband med förintelsen. 
Den röda tråden är just röd därför i den svartvita filmen återkommer en liten flicka i röd kappa, den enda kolorerade detaljen som verkligen griper tag i hjärtat.
Idag ser jag samma sak utanför fönstret, röda detaljer i den för övrigt svartvita filmen.
Önskar oss alla en fin dag❤



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0