Tankar

Facebook frågar vad jag tänker på.
Ja vad tänker jag? Eftersom jag inte deltagit i turerna kring Anders Borg tänker jag nu, när jag läst vad som hänt att fela är mänskligt, alla kan bli fulla och göra tokigheter men vartenda ord som sägs har alltid en avsändare. Hjärnan är avsändare och munnen redskap och budbärare. I mina ögon har inte en människa som kallar kvinnor för horor och slampor en frisk och kärleksfull kvinnosyn, oavsett intag av drycker, vilka som. 
Jag menar, inte börjar jag skrika "sieg heil" om jag blivit full om jag inte redan har de värderingarna i hjärnan?
Då hans sambo går in och "försvarar" att han har en bra kvinnosyn kanske det är möjligt att kvinnorna på festen var prostituerade, med arbete att ta betalt för samlag och att Borg använde synonymer på deras yrken, vad vet jag.
Det tänker jag på nu Facebook.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0