tack

Ibland kan 12 timmar kännas som en vecka, i positiv bemärkelse.

Igår kom jag ut till skärgården vid 18 efter en arbetsdag som både intensiv på alla sätt. 
Väl framme fick jag sätta mig ner och blev serverad en omsorgsfullt gjord Mojito. Kvällen var ljum, ni vet på ett sätt som bara augustikvällar kan vara och det var fullständig vindstilla. Jag kände mig så bortskämd när jag satt och njöt i solnedgången medan lammkotletter låg på grillen och färskpotatisen upptagen ur landet tillreddes.
Vinet smakade extra gott och ur högtalaren spelades det soul som var len som siden mot trumhinnorna.
Kvällen var fortfarande ung när vi la oss för natten och det var länge sedan jag drömde så intensivt.
På morgonen gick vi ner till sjön och det var underbart svalkande, men inte kallt. Tjugo grader visade termometern och hela badet blev som en ritual, älskar att bada naken tillsammans med de man är trygg med. 
Likadant som vid middagen satt jag och betraktade naturen samtidigt som frukosten serverades då den var klar, vilken lyx.
Nu är det återigen eftermiddag på gränsen till kväll och jag njuter av att himlen är blå, luktärtorna doftar och att jag lever. Tack att jag får vara med en stund till🌺



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0