Måndag

Sorterar foton och det är väldigt många...

En del är ofantligt vackra och ger glädje, andra tvärtom. Trots det är det svårt att slänga dem eller som man gör nu, raderar kort som inte är bra. Samtidigt känner jag mig kluven för alla foton har en historia och när man raderar dem försvinner, eller åtminstone bleknar deras budskap. 

Samma sak med mail och sms, de blir som någon slags dagbok över tiden som gått. Liksom fotografierna går jag igenom alla mina sms och mail, sparar och tar bort. Även om en del är jobbiga att läsa, av olika skäl, är det en dagbok som jag hoppas att jag lär mig något av. För så är det, oftast överträffar verkligheten dikten och människans natur slutar aldrig att fascinera. 

Nu är det måndagsmorgon och nya upplevelser väntar. Önskar er alla, utom de elaka och onda en fin dag🌺



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0