Lördag

Igår kändes det att hösten snart är här för trots infravärme kändes det skönt att ha jackorna på.
Samtalet handlade om vad det är för egenskaper vi fastnar för hos människor. När kärleken slår till, ja då har det varit i mina relationer, den har slagit till, vet vi ju inte vilka egenskaper som personen vi blivit kära i har. Vid ett tillfälle var det dock inget klick som hördes vare sig fysiskt eller psykiskt utan relationen övergick i kärlek efter en tid av middagar, samtal och upplevelser, men framförallt samtal.
Det hänger nog i hop med vad jag attraheras av och det är kraft, humor och intelligens, utseendet spelar ingen större roll. Men förmågan till att diskutera livets innehåll, politik, religion, traditioner, kultur, mat osv. 
Det har varit många diskussioner i gryningen om släktingar i gamla tider, barndomen, musik och kärlek. Även kvällstid där Postkodmiljonären har varit en företeelse där ens bakgrund och allmänkunskap blandas. 
Matriella saker har aldrig intresserat mig och ordet shopping kommer på delad plats med ordet måste över ord jag tycker sämst om. 
Självklart kan det vara spännande stt köpa någon sak i ett främmande land eller något som man behöver och då i hög kvalitet men köpa för köpandets skull "shoppa" känns både egoistiskt och ointressant.
Egoistiskt för det faktum att ju mer vi konsumerar ju mer förstör vi vår jord för oss och kommande generationer. Ointressant därför det handlar om att tro att jag blir något/ är viktig om jag bär ett märke som är dyrt. 
Jodå, jag har också legat på golvet i Gul och Blås affär och knäppt jeans efter att ha köat i timmar för just det märket, men när vuxna människor fascineras av märkesvaror blir det bara patetiskt. 
Det är kanske just därför de som verkligen har pengar låter skräddarsy sina plagg, för att slippa bära varumärken. För att slippa vara som alla andra. Men, alla får göra som dom vill och tur är väl det. 

Kraft, ja det är den största attraktionen, kraft att vara ärlig, vänlig och kärleksfull i ord och handling. Intelligent nog att förstå att alla  människor har lika värde och intresserad av att samtala och att lyssna, diskutera, finns det följer allt det andra med som älskog, omtanke och förståelse
Godnatt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0