Hönsmamma

Tidig morgon 

När jag vaknar till en smula rasslar hjärnan igång, så där på tredje draget med snöret som startar maskinen, ni vet som en gräsklippare ungefär. Först "zzzzzz" sedan "va?zzzzzzeklockan?zzzzz..."
Sedan "vad är klockan?, snart dags att gå upp"
Jag sträcker ut mig och hjärnan börjar fundera över hur kallt det är ute och hur dagen ser ut.
Ser att natten trots att vi kommit långt in i april varit kall och inser att alla fåglar som ligger på ägg har det tufft. Eftersom jag passade på att köpa upp ett mindre lager med fågelfrö då de såldes till halva priset, planerar jag in att åka runt till mina olika matstationer. För när det gäller fåglar klappar hjärtat extra hårt och har alltid gjort det. Saknar att ha höns som traskar omkring och skapar trivsel, ger ägg och äter insekter. Älskar verkligen höns!
Men som sagt, nu blir det de vilda fåglarna som får ta del av min omsorg så det är bara att planera in matning i dagens sysslor.
Snart bär det iväg
Önskar oss en fin dag, trots aprilvädret🌿🐓🐓🐓🍀



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0