Växtimsamling

Det blåser ordentligt utanför fönstret och luften är klar. Himlen är klarblå och ger löften.
Jag har en del växter jag måste plocka färdigt som jag haft som uppgift över sommaren, men även för min egen del. Mitt mål är att få till ett grundapotek av det som naturen ger. Jag får stå mitt kast att mycket blommat över, men verksamma beståndsdelar finns även i blad och stjälkar på de flesta. 
Och jag ska plocka dem i en riktig portör, ett rör av grönt plåt som passar bra att bära i en rem runt halsen. 
Det var en vanlig syn förr när skolbarnen fick plocka örter till apoteken och tänk vad trevligt om man skulle se det idag!
Men nu frukost med kaffe, ingen frukost utan kaffe!
Önskar er en fin dag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0