On the road again

Jag har bilat genom större delen av Europa, fördats med båt på de sju haven och åkt kust till kust i USA.
Fantastiska resor allihop!
Nu är det Sverige jag vill upptäcka, med landets olika delar och tillika olikheter. Inspirerad av resan jorden runt för drygt ett år sedan blev jag sugen att följa Sveriges kust och dess städer. Att dessutom kombinera det med att träffa vänner som bor utefter samma sträcka kändes som en strålande ide. Så för första gången i livet planerade jag en rutt som blev som ett kinderägg, både gott och överraskande.
Efter en trevlig fika i Ronneby med vänner jag träffade på jordenruntrutten, blev gårdagens stop i Karlshamn hos Ylva och hennes syster Åsa en lyckoinjektion. Kvällen blev lång och fylld av goda skratt, men även en och annan tår. Vinet var gott, rubinrött och fick gomseglen att både dansa och göra piruetter. 
När sedan natten gled in, fick jag huvudmassage och kärleksfull hjärtmeditation till tonerna av någon suggestiv, spartansk tonsatt kvinnosång. Tack Ylva Hansén
På min fortsatta tour idag har jag insupit vyn över Brösarps backar, känt historiens vingslag från mordet i Yngsjö som resulterade i Sveriges sista dödsstraff samt pallat ett par äpplen i Kivik. Efter en god pizza på Verandan i Skillinge och intressanta samtal, känns sängen extra skön...zzzzzzzz


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0