Augustikväll

Jag lyssnar på radion, ofta och gärna. 
Fördelen är verkligen att samtidigt kan du måla, sticka, gräva eller göra något annat.
Visst kan det vara kul att se en film eller' en spännande serie, men det är inte ofta jag är på platser där det finns tv.
En del blir väldigt förvånade och frågar hur jag kan "klara" mig utan tv men det är inte vidare svårt. 
Men så inland dyker det upp minnen av program som jag tittade på som ung. Jag minns en speciell mästertjuv vid namn Arsene Lupln, som både jag och pappa älskade och se, för visst var han tjuv och inte polis?..... Hur som helst var det spännande att följa honom och jag skulle direkt känna igen titelmusiken.

Samma sak gäller vissa filmer med en speciell låt kopplad till just den, ex Titanic, Bondfilmerna m.fl
Jag var och såg filmen om Jesse Owens   I måndags när jag var i Göteborg. Den var riktigt bra och även här fick jag minnen, även om filmen handlade om OS i Tyskland 1939 och rasmotsättningarna kopplade till det.
Det var minnen av episoder som mamma och pappa berättat från den tiden då de var 8- 10 år. Att nazismen frodades även i Sverige har jag skrivit om tidigare men ska återkomma om det framöver.
Idag är det min dotters födelsedag och hon firar på annan ort så jag kanske, åker in och tittar på Midnattsloppet med några vänner, eller så stannar jag kvar i skärgården och lyssnar på radion, vi får se. Veckan har varit människorik så det kanske är bra för själen med lite egentid som det heter nuförtiden.
Önskar er alla en fin augustikväll


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0