Tack



Promenerar i kvällningen och känner stor tacksamhet över att jag lever och fortfarande kan känna glädje men också sorg. 
Att livet pågår tror jag alla är medvetna om men vi har verkligen olika syn på vad det innebär att leva. För en del är det att söka sig bort till resmål som ligger långt bort från Sverige,B för andra är det att upptäcka sitt eget land, att umgås med nära och kära, att vara del i en gemenskap. 
För mig innebär att leva att njuta och uppleva det som finns där man är, Kärlek, glädje, barn, släkt, vänner och upplevelser. Att kunna leva fullt ut i relationer där kärlek och ärlighet är grundstenarna, att dela upplevelser med dem man älskar.

Visst återvänder vi då och då till favoritställen men nyfikenheten att uppleva något nytt tror jag vi alla har, åtminstone vi som har barnet i behåll inom oss.
Ett talande exempel är det faktum att jag varje år måste prova de glassar som är nya för säsongen. Det spelar ingen roll vilken smak de har, de måste testas eftersom jag skulle spricka av nyfikenhet annars. Självklart resulterar det i en och annan miss, ja rentav rätt stor miss. Vad säger ni om gorgonzolaglass, getostglass eller glass med gurkmeja,  låter det gott? Jo, det är faktiskt riktigt smaskens.
Ett annat exempel är att jag gärna provar olika restauranger, affärer, ja till och med kommuner att bo i. Tids nog blir jag så gammal att barnet i mig somnat och jag bor på samma ställe, åker till samma resmål när jag har semester, äter på samma restaurang, lyssnar på samma musik osv. 
Jo ett ställe jag verkligen vill återkomma till är New Orleans' då Mardi Gras pågår, för det är en av de häftigaste upplevelser jag haft.
Jag vill verkligen ta med mig mina vuxna barn dit och bara njuta, skratta, lyssna på musik, se på konst och alla karnevalståg.
Ja, det ska jag verkligen jobba för! Delad glädje är dubbel glädje och jag vill verkligen dels den upplevelsen med dem jag älskar

Så länge nyfikenheten är drivkraft längtar jag till att utforska nya ställen och nu är det Sverige, från norr till söder, eller tvärtom.
Jag är mätt på att resa till andra länder och längtar efter att åka runt med Peps Perssons toner i öronen " Det här är mitt land, det här är ditt land......"
En fortsatt fin fredagskväll till er alla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0