Nästa mässa

Då var det dags för ytterligare en trädgårdsmässa, den här gången Nordiska Trädgårdar som är den största.
När jag får det hedersamma uppdraget att göra en visningsträdgård eller som nu en balkong, tänker jag på samma sätt som när jag bloggar, ingenting, det bara kommer idéer ur skallen. I år har jag hjälp av en ny trädgårdsvän som fungerar likadant. I hennes enorma upplag, beläget i skogen finns det urnor, gamla rostiga stolar, träskulpturer, ja allt möjligt som förvandlas till fantastiska blickfång i min balkong som fått namnet Hjärtans fröjd. 
Namnet är symboliskt och handlar om naturen som inspiration och glädje men även tröst. Citronmeliss är örten som fått namnet hjärtans fröjd därför att dess blad just är hjärtformade.

Oj, vad det tar på krafterna att åka runt och kolla en massa ställen där det finns något som passar i min tankevärld om balkong.

Det blir som det blir och det är gott nog!
Somnar nästan nu 
Kram på er allihop !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0