Förberedelse för morgondagen



Det är såtid nu och vi kan riktigt frossa i olika fröer som så småningom blir godsaker att äta. Vad som blir uppenbart är att det som är självklart för mig, inte är det för någon annan.
Att fylla brätten med jord, vattna och plantera frön på lämpligt djup kanske inte är något som alla gjort. Därför förberedde jag idag morgondagens trädgårdscafe med att lägga fram allt som behövs och ge en ordentlig förklaring på frågorna när, var, hur?

Tomater, basilika, chili var några av de fröpåsar jag la fram på vagnen så att morgondagen ska underlättas och jag är övertygad om att det blir bra, även om jag inte är närvarande fysiskt.
Nu är jag tröttare än trött och släcker ner hjärnan för en natts vila tills morgonen knackar på fönstret.
Godnatt alla människobarn


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0