Tack för en härlig dag


Vilken glädjefylld dag! 
Först ett fruktbart och gott möte på Thielska galleriet, med vårt alldeles eget Absolut Glädjegäng som består av mig, Ulrica, Bino och Annika. Efter några år där var och en haft fullt upp på sitt håll, börjar det bli dags för att ta tag i glädjen på riktigt.
Efter att både kropp och själ fått en ordentlig dos av dels Monika Ahlbergs goda mat och våra hjärnors fria galopp, kände vi att framtiden både serljus och rolig ut.
Med spring i benen rusade jag från den vackra djurgårdsön, Strandvägen fram och runt kröken mot Skeppsholmen.
För första gången i mitt liv skulle jag på konsert i Eric Ericssonhallen och eftersom det var omnumrerade biljetter, gällde det att komma i tid. Med andan i halsen satte jag och min vän oss ner längst bak i salen och i takt med att musiken började kände jag starkt att pulsen normaliserades.
Vilken musik! Kören sjöng så otroligt vackert till Benny Anderssons finstämda pianospel och när de kom till tolkningarna av Kristina Lugns texter, tonsatta av Benny blev jag alldeles tårögd.
På frågan om vad kulturen spelar för roll svarade Benny " Utan den överlever människan inte" och jag kunde inte ha formulerat det bättre själv. Dagen avslutades med en god middag på en av favoritkrogarna och nu när jag ligger i sängen, känner jag djup tacksamhet över dagen , livet och kulturen.
Säger som Arja Sajonma, Jag vill tacka livet!
Godnatt alla människobarn, i morgon är det måndag igen!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0