Fredagsfunderingar

Att inte se på tv, ja kanske inte ens ha någon kan vara väldigt provocerande eller åtminstone väcka förvåning.
Lite på samma sätt som att inte dricka alkohol när man är tonåring, inte veta vilka artister som är hippa (vilket häftigt ord egentligen) programledare som är nya eller vilken gala som drar in mest pengar. 
Att jag inte vill ägna livet framför tvn har sin oerhört enkla förklaring, jag vill uppleva saker med alla sinnen.
Jag vill inte titta på tv när de plockar blåbär, JAG vill plocka blåbär själv. Jag vill inte se på tv när de är ute och reser JAG vill resa själv. Jag vill inte se på tv när de älskar, JAG vill älska själv.
Jag VILL, VILL, VILL precis som Churchill sa leva livet med blod, svett och tårar, men framförallt uppleva glädje, skratt, ömhet och fantastiska upplevelser på riktigt, IRL ( jo, då jag vet vad in real life innebär)
Naturligtvis utesluter det ena inte det andra för visst är det mysigt att krypa ner under filten (använder folk filt nuförtiden, ja menar riktiga ullfiltar och inte fleecefiltar av återvunna Petflaskor) och låta sig dras in i filmens värld. 
Men inte varje dag för hur ska man då hinna uppleva saker med alla sinnen?
Det tål att tänkas på.
Önskar er alla en fin dag med dofter, smaker och fingertoppar som får känna på en riktig hud.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0