Appar

Appar, ja ni vet såna som man laddar ner till mobilen öppnar en hel värld, på gott och ont.
Jag har än så länge inte laddat ner så många men är en smula fascinerad över teknikens under.
En app jag precis använt är Runtastic som likt CIA följer en vart man än springer. Efter löpningen får jag resultat om hastighet, tid och kaloriförbränning.
En annan är hur man reser kollektivt i Stockholm och den är fantastisk. Med nuvarande plats som utgångspunkt får jag färdbeskrivning och guidning hur jag bäst förflyttar mig från A till B.
Der här kanske ni känner till allihop men jag är fortfarande i smekmånadsfasen.
Tänk vad tekniken rusar iväg!

Men ibland är det skönt att inte vara uppkopplad, incheckad och tillgänglig utan bara få vara.
I morse tidigt i gryningen var jag plötsligt förflyttad till Amazonas djungler, lät det som åtminstone. Fåglar med de mest märkliga läten sjöng som det var sista tonen de tog ( eller också var de bara pilska) och mina tankar kretsade kring vilka de olika arterna var.
Trots att jag älskar fåglar är jag rätt dålig som ornitolog och kunde inte placera de små liven.
Men en sak slog mig och det är verkligen så att i gryningen, med doft av ankommande sommar och konserten av fågelsång kändes livet väldigt levande.
Inga mobiler, ingen radio, ingen tv, nej bara den varma luften, fågelsången och mina tankar i sängen med nytvättade lakan. Bara nuet.
Nu ska jag duscha efter min löprunda, ta ett stort glas citronvatten och trycka på Spotifyappen och höra Totta Näslund sjunga Om Våren





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0