Sov gott i kylan

Det är kallt ute och jag tänker på djuren där ute i skogen. Står de tätt, tätt bredvid varandra, eller ligger de under granriset?
Rävarna och grävlingarna har det säkert skönt i sina gryt, men de andra små vännerna, våra pälsbeklädda systrar och bröder, hur har dom det?
Ser hur mina älskade höns fryser även om de blivit som stora bollar av allt dun de skaffat som skydd.
I konsumaffären( säger man det nu för tiden, eller är det bara Coop?) undrar de över den enorma majskonsumtion som jag har. Då jag förklarar att mina fjäderbeklädda ungar får två burkar om dagen, påpekar han med emfas, att det blir dyra ägg!
Ja, visst är det så och ännu dyrare blir det nu när jag går ut och sätter på värmefläkten för att göra nattsömnen på pinnarna, lite mer uthärdlig för dem.

Godnatt alla världssystrar och bröder, oavsett om ni har päls, fjädrar eller inte.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0